Descriere Proiect

Scoala Gimnaziala nr. 5 Petre Av. P. Ivanovici a implementat in perioada 2020-2022 proiectul cu titlul ”Exploratori pentru viitor” al carui obiectiv general a fost: cunoasterea mediului inconjurator si promovarea potentialului natural local prin implicarea elevilor in activitati interactive in natura.

Ca urmare a implementarii activitatilor specifice a reiesit necesitatea continuarii investitiilor in educatia elevilor care sa conduca la valorificarea potentialului acestora in corespondenta cu potentialul local. Din punct de vedere al prezentului proiect o comunitate se bazeaza pe cultura, traditie si o morala provenita din obiceiuri si credinte. Intre membrii acesteia exista raporturi naturale, relatii vii si apropiate. În ultima perioada, scoala incearca sa-si recastige statutul de institutie de referinta în comunitate. În afara de faptul ca educa tanara generatie, ea se implica insuficient în viata comunitatii. Este momentul ca aceasta sa-si asume rolul de institutie principala în formarea viitorilor cetateni si în afirmarea spiritului comunitar, în promovarea unor initiative de dinamizare si dezvoltare a comunitatii prin parteneriate si cooperare.

Menirea scolii este sa pregãteasca tinerii pentru viata în comunitate, sa educe personalitati, sã formeze buni cetateni care apreciaza la justa valoare lumea în care traiesc. Este nevoie ca scoala sa fie initiatoarea unor programe educationale comunitare ce ar urmari cresterea calitatii vietii si ar promova valori precum responsabilitatea, cooperarea, participarea, transparenta si comunicarea. Astfel ca, prin implementarea proiectului ”Creativity and innovation in teaching and learning” Scoala Gimnaziala nr. 5 Petre Av. P Ivanovici va activa în comunitate, oferind comunitatii de elevi toate resursele disponibile dar acestia vor invata si prin activitati desfasurate in folosul comunitatii. Interdependenta dintre serviciul în beneficiul comunitatii si educatia primita la clasa este o conditie necesara pentru învatarea eficienta. Impactul serviciului pentru comunitate poate fi mult mai mare daca acesta este inclus în curriculum scolar. Implicarea elevilor în viata comunitatii prin intermediul scolii are o serie de avantaje:

  • ei constata ca ceea ce învata la clasa poate fi aplicat în cadrul unei actiuni concrete;
  • se dezvolta responsabilitatea si sensibilitatea fata de semeni;
  • se creeaza legaturi la nivelul comunitatii;
  • se stimuleaza gandirea critica;
  • se educa perceptia multiculturalitatii;
  • elevii isi descopera noi calitati etc.

Pentru a realiza aceste deziderate scoala trebuie sa promoveze un invatamant formativ prin utilizarea la ore a unor strategii interactive. Educarea spiritului comunitar necesita desfasurarea unor lectii in cadrul carora sa se discute diverse probleme abordate din diferite perspective. Prin infiintarea centrului de agrement ”Creativity and smart center” si dotarea acestuia utilizand pe de o parte echipamente tehnologice inovative care vor fi integrate in procesul educational precum si echipamente care sa sustina activitati creative se doreste schimbarea abordarii in procesul educational recreativ si producerea de schimbari in comportamentul elevilor atat in interactiunea dinte ei cat si in interactiune cu membrii comunitatii locale. De asemenea prin organizarea activitatilor outdoor cu sprijinul echipamentelor achizitionate (microbuz, echipamente camping, actiuni de ecologizare, spectacole in aer liber, concursuri de idei, concursuri destinate prescolarilor,) se doreste introducerea de notiuni si valori exclusiv prin activitati practice in natura.

Prin activitatile propuse, scoala va fi promotoarea unor programe ce o sa urmareasca sporirea calitatii vietii, ar propaga valori precum responsabilitatea, cooperarea, participarea, transparenta si comunicarea. Misiunea scolii nr. 5 Av. P. Ivanovici, la etapa actuala, este sã elaboreze conceptul si sa desfasoare educatia comunitara/educatia in spiritul comunitatii/educatia pentru comunitate. Aceasta abordare de dezvoltare a resurselor umane locale pune accent special pe educatia tuturor membrilor comunitatii, fiind axata pe edificarea unui proces de învatare (formal si neformal) ce va dura pe întreg parcursul vietii.

Prin realizarea unui complex de activitati diverse si diversificate destinate elevilor din cadrul scolii, scoala isi propune sa devin un lider in comunitate urmand sa implementeze cele mai bune idei ce vizeaza relatia comunitate – scoala (Seara pescareasca pe malul apei – implicat in mod direct comunitatea de pescari comerciali, Sesiuni de ecologizare – implicata in mod direct comunitatea din localitatile unde se vor organiza, Spectacole de muzica pe malul apei – implicata comunitatea locala prin participarea la evenimente, Realizarea si expunerea de mesaje de protectie a naturii – impact direct asupra comunitatii, Realizarea unui imn despre zona si comunitate). De asemenea scoala isi propune sa promoveze valorile care sustin valorificarea a ceea ce exista in comunitatea locala dar si sa exploateze potentialul local de care dispune teritoriul pescaresc. Pentru a se mentine ca lider si a raspunde in mod adecvat cerintelor comunitatii, scoala devine o organizatie dinamica, preocupata de evolutia materiala si moral-spirituala a comunitatii. Tehnologia este pretutindeni și tinde să-și extindă utilizările în toate domeniile societății. Introducerea tehnologiei în educație este, fără îndoială, cea mai eficientă modalitate de a oferi elevilor oricând și oriunde accesul la o educație de calitate. Robotica este o cale captivantă şi distractivă în predarea unor noţiuni de matematică, tehnologie sau de ştiinţele naturii. Prin introducerea in educatia elevilor a robotului Pepper, se încurajează elevii ca să gândească creativ, să analizeze situaţii şi să folosească gândirea critică în rezolvarea problemelor din lumea reală. Munca în echipă şi cooperarea stau la baza oricărui proiect de robotică. Roboții crează un mediu interactiv și motivant în orice sală de curs, iar astfel reprezintă asistenții ideali pentru cei care oferă servicii educaționale. Cu ajutorul acestuia se vor realiza lectii interactive cu copii, sporind astfel interesul acestora pentru procesul educational. La finalul acestor lectii isi pot verifica cunostintele transmise prin intermediul unor quiz-uri puse la dispozitie de robot. Avand calitati de recunoastere a fețelor, comunicarea cu elevii va fi personalizata intrucat li se poate adresa acestora individual folosind numele acestora. Raspunsurile vor fi astfel personalizate si nu unele generice ceea ce va capta foarte mult atentia elevilor. Robotul va putea fi folosit si in activitatile muzicale avand capacitatea de a dansa.

Se vor realiza intalniri interactive cu prescolarii Gradinitei Nr. 9 prin care robotul umanoid le va citi acestora povesti, acesta avand suport si pentru limba romana.